- Start
- O nas
- Wewnętrzny System Zarządzania Jakością(aktywna)
Wewnętrzny System Zarządzania Jakością
POLITYKA JAKOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA PACJENTA
„Służymy pacjentom zawsze wtedy kiedy nas potrzebują”
Celem Polityki jest świadczenie wysokiej jakości usług medycznych, stałe podnoszenie standardów medycznych w zakresie skuteczności procesu diagnostyczno-terapeutycznego
oraz zapewnienie bezpieczeństwa Pacjentom
Deklarujemy:
-
naszym Pacjentom - bezpieczeństwo oraz kompleksowość usług realizowanych przez wykwalifikowany personel z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć wiedzy medycznej i technicznej, przyjazną atmosferę i poczucie komfortu,
-
naszym Pracownikom i Partnerom – bezpieczne środowisko pracy, satysfakcję z pracy i partnerstwo we współpracy.
Polityka realizowana będzie poprzez:
-
Profesjonalną organizację działań na każdym poziomie świadczenia usług;
-
Wypracowanie bezpiecznych i efektywnych procedur postępowania;
-
Dbałość o wyposażenie Szpitala w nowoczesną, wysokiej klasy aparaturę medyczną i sprzęt na stanowisku pracy;
-
Przestrzeganie Praw Pacjenta i monitorowanie poziomu satysfakcji pacjentów z udzielanych świadczeń;
-
Minimalizowanie występowania zdarzeń niepożądanych, ryzyka, naruszeń i incydentów poprzez ich identyfikacje, monitorowanie oraz analizowanie;
-
Tworzenie bezpiecznego i przyjaznego pacjentom i pracownikom środowiska pracy przy spełnieniu uregulowań prawnych, w tym w szczególności: technicznych, informatycznych, ochrony danych osobowych i innych dotyczących obszarów działalności;
-
Niwelowanie negatywnego wpływu oddziaływania na środowisko naturalne;
-
Zapewniania bezpiecznych i higienicznych warunków pracy w celu zapobiegania związanym z pracą urazom i dolegliwościom zdrowotnym, a także bezpiecznych i higienicznych miejsc pracy.
Dyrektor
Miejskiego Szpitala Zespolonego w Olsztynie
Olsztyn, dnia 26 lutego 2025 r.
Polityka jakości i bezpieczeństwa żywności
CO TO JEST ZDARZENIE NIEPOŻĄDANE?
Zdarzenie zaistniałe w trakcie udzielania lub w efekcie udzielenia bądź zaniechania udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej, powodujące lub mogące spowodować negatywny skutek dla zdrowia lub życia pacjenta, w szczególności zgon, uszczerbek na zdrowiu lub rozstrój zdrowia, chorobę, zagrożenie życia, konieczność hospitalizacji albo jej przedłużenia, a także uszkodzenie ciała lub rozstrój zdrowia płodu; nie stanowi zdarzenia niepożądanego zdarzenie, którego skutek jest przewidywanym skutkiem prawidłowo udzielonego świadczenia opieki zdrowotnej.
CZEMU SŁUŻY ZGŁASZANIE ZDARZEŃ NIEPOŻĄDANYCH? Analiza zgłoszonych zdarzeń niepożądanych pozwoli ustalić, co się wydarzyło i jaka była tego przyczyna, aby skutecznie zapobiegać podobnym przypadkom w przyszłości. Zarządzanie zdarzeniami niepożądanymi nie ma na celu szukania winnych i ich karania, lecz podjęcie działań naprawczych i ocenę ich skuteczności.
CZY ZGŁOSZENIE ZDARZENIA NIEPOŻĄDANEGO WIĄŻE SIĘ Z UJAWNIENIEM SWOICH DANYCH OSOBOWYCH? Osoba zgłaszająca zdarzenie niepożądane może, ale nie musi podawać swoich danych. Dane osobowe zgłaszającego są objęte tajemnicą i chronione zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Dostęp do tych danych będzie mieć jedynie upoważniony zespół analizujący zdarzenie.
JAKIE DZIAŁANIA W ZWIĄZKU ZE ZGŁOSZENIEM PODEJMIE MIEJSKI SZPITAL ZESPOLONY W OLSZTYNIE? Każe zgłoszenie zostanie zarejestrowane, a następnie przeanalizowane i w zależności od rodzaju zdarzenia zostaną podjęte adekwatne działania.
CZY ZGŁOSZENIE ZDARZENIA NIEPOŻĄDANEGO JEST RÓWNOZNACZNE ZE ZŁOŻENIEM SKARGI? Nie. System zarządzania zdarzeniami niepożądanymi jest niezależny i odseparowany od rozpatrywania skarg i zażaleń, jak również od systemu odpowiedzialności karnej i zawodowej, ponieważ nie ma na celu szukania winnych i ich karania, lecz analizę zdarzenia, podjęcie działań naprawczych i ocenę ich skuteczności.
KARTA ZGŁOSZENIA ZADARZENIA NIEPOŻADANEGO.pdf
Wypełnioną KARTĘ ZGŁOSZENIA ZDARZENIA NIEPOŻĄDANEGO należy wysłać na e-mail:
lub pocztą na adres: Miejski Szpital Zespolony w Olsztynie ul.Niepodległości 44, 10-045 Olsztyn z dopiskiem "ZN"